Бъдещето на бързите закуски и снак-ването

Бъдещето на бързите закуски и снак-ването
2 октомври 2023

С напредването на възрастта се променят и навиците за похапване.

Установено е, че закуските/снакове и лакомствата са интегрирани в ежедневието на потребителите. Типичният потребител в САЩ похапва между основните хранения около 700 пъти годишно, но фактори като промени в здравословното и житейското състояние на потребителя могат да променят това, което се консумира, и причините за консумацията му.

Circana, компанията, създадена от сливането на Information Resources, Inc. и The NPD Group, Inc., наскоро публикува доклад, наречен "Бъдещето на закуските", в който се прогнозира поведението на закуските и храненето до 2025 г. Въпреки че всяко поколение предлага възможности за растеж, индустрията трябва да се фокусира върху променящите се нужди на потребителите, тъй като се очаква общият ръст на потреблението на снаксове и лакомства да изостава от ръста на населението.

Макар че пандемията все още е сред нас, потребителите се учат да се справят с нея в ежедневието си и се връщат към пътуванията и дейностите на открито. Наричаме това "ефект на бумеранга". Както всички знаем, бумерангът има за цел да се върне при вас, след като е хвърлен, но обикновено е близо и не на същото място.

2020 г. беше далеч от средната година за потребителското поведение, но 2022 г. беше по-скоро в съответствие с тенденциите за потребление през 2019 г. По-големите нужди извън дома, удобството и по-краткото време за приготвяне на храната бяха типични тенденции за 2022 г., които не се върнаха напълно към нивата от 2019 г., което означава, че сме в нова норма.

Няколко категории, които имаха растеж, предизвикан от пандемията, отстъпват, тъй като потребителите се връщат към по-типични ежедневни навици. А влиянието на промените в етапите на живот отново се връща на фокус като основен двигател на бъдещото потребление на закуски.

С връщането към работата в офиса например потребителите се нуждаят от повече опаковки за пътуване на достъпни цени, така че да могат да се хранят, докато пътуват или са на бюрото си, без да се налага да почистват. Представете си човек, който пише с една ръка, а с другата закусва. Как можете да бъдете в тази друга ръка?

Въпреки че прогнозата за поколението Z като цяло е отрицателна, някои нужди ще нараснат. По-младите представители на Поколението Z ще търсят по-добри варианти за закуски, които са по-здравословни от напълно снизходителните продукти. Можете да посрещнете тази нужда с продукти с чудесен вкус, които не прекаляват със захарите.

По-възрастните представители на поколението Z ще търсят по-разточителни продукти. Можете да им се помогне, като им се предоставят решения, които предлагат временна почивка от ежедневния стрес. Например любими бонбони, напитка, шоколад, снакс или чипс. Какво друго му трябва на човек? ;)

За да постигнат по-дългосрочен растеж, маркетолозите трябва да се насочат към милениалите от сега. След 2025 г. водещите представители на това поколение ще започнат да навлизат в етап от живота си, когато поведението на похапване и снак-ване ще се ускори. Понастоящем поколението Х е в този етап от живота си, но милениалите би трябвало да стимулират по-голям растеж, като се има предвид по-големият размер на тяхното поколение.

Освен това състояние на потребност, което се очаква да нарасне заедно с хилядолетията, са любимите процедури. Те трябва все по-често да похапват и да се лекуват по навик или рутина и ще го правят с продукти, които смятат за свои любими, за да им доставят чувство на радост.

Бъдещият растеж с това поколение ще зависи от това колко дълбоко маркетолозите формират емоционални привързаности сега, които ще продължат и по-късно в живота им.

Бъдещето на похапването и лакомствата ще бъде предизвикателство, но маркетолозите на водещите марки могат да поддържат растежа, като променят тактиките си, за да отговорят на променящите се етапи от живота и състояния на потребностите на потребителите.

А дотогава, може да си доставите чувство на радост и да си починете от ежедневния срес като пазарувате от fnb!